Unidade de Investigación das condutas de risco e os trastornos do desenvolvemento.
- FACULTADE DE PSICOLOXÍA Universidade de Santiago de Compostela (USC)
- Campus Universitario Sur, s/n.
- 15782 Santiago de Compostela, España.
Pérez-Pereira, M., Martínez-López, Z., & Maneiro, L. (2020). Longitudinal relationships between reading abilities, phonological awareness, language abilities and executive functions: Comparison of low risk preterm and full-term children. Frontiers in Psychology, advanced online. Ver Publicación
Pérez-Pereira, M. & Baños, L. (2019). Do healthy preterm children have behavior problems? Anales de Psicología / Annals of Psychology, 35(3), 397-404. Ver Publicación
de la Torre-Carril, A., & Pérez-Pereira, M. (2019). Pragmatic abilities in children with ASD, ADHD, Down syndrome and typical development through the Galician version of the CCC-2. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 39, 105-114. Ver Publicación
Pérez-Pereira, M. (2019). Dificultades sensoriales y desarrollo del lenguaje. En E. Aguilar-Mediavilla, y A. Igualada (Eds.), Dificultades del lenguaje en los trastornos del desarrollo (pp. 47-104). Barcelona: Editorial UOC.
Pérez-Pereira, M., Peralbo, M., & Veleiro, A. (2019). Prematurity, executive functions and language. A study with low risk preterm children. En E. Aguilar-Mediavilla, L. Buil-Legaz, R. López-Penadés, V. A. Sanchez-Azanza, & D. Adrover-Roig (Eds.), Atypical Language Development in Romance Languages (pp. 37-56). John Benjamins Publishing Company. Ver Publicación
Resches, M. & Pérez-Pereira, M. (2019). Risk for language delay in healthy preterm and full-term children A longitudinal study from 22 to 60 months. En E. Aguilar-Mediavilla, L. Buil-Legaz, R. López-Penadés, V. A. Sanchez-Azanza, & D. Adrover-Roig (Eds.), Atypical Language Development in Romance Languages (pp. 57-74). John Benjamins Publishing Company. Ver Publicación
Pérez-Pereira, M., & Cruz, R. (2018). A longitudinal study of vocabulary size and composition in low risk preterm children. First Language, 38(1), 72-94. Ver Publicación
Pérez-Pereira, Miguel & Jackson-Maldonado, Donna (2018). Diferencias individuales en el desarrollo del vocabulario temprano y uso de términos mentales en narraciones, en Rojas, Ceciclia (Ed.) Diferencias individuales en la adquisición del lenguaje (páginas 81-99). México: Universidad Nacional Autónoma de México. ISBN 978-607-30-0018-5
Viana, F. L., Pérez-Pereira, M., Cadime, I., Silva, C., Santos, S., & Ribeiro, I. (2017). Lexical, morphological and syntactic development in toddlers between 16 and 30 months old: a comparison across European Portuguese and Galician. First Language, 37(3), 285-300. Ver Publicación
Jackson-Maldonado, D.; Pérez-Pereira, M. & Avecilla, G.; Cycyk, Lauren; Calderón Carrillo, Melissa; Fernández-Trisac, José Luis; & González-Durán, María Luisa (2017). Effects of early intervention on the language on Mexican and Galician preterm infants. Journal of Neonatology and Clinical Pediatrics, 4:018. (ISSN: 2378-878X, Open Access Journal).
Pérez-Pereira, M.; Peralbo, M. & Veleiro, A. (2017). Executive functions and language in preterm children. In Auza, A & Schwartz, R. Language development and disorders in Spanish speaking children (pp. 91-112). Springer. ISBN 978-3-319-53645-3 ISSN 2214-0018 (electronic) ISBN 978-3-319-53646-0 (eBook) Ver Publicación
Pérez-Pereira, M., Fernández, P., Resches, M., & Gómez-Taibo, M. L. (2016). Does temperament influence language development? Evidence from preterm and full-term children. Infant Behavior and Development, 42, 11-21. Ver Publicación
Pérez-Pereira, M. & Conti-Ramsden, G. (2016). Développement du langage et interaction sociale chez les enfants aveugles. Talant-Dijon: Les Doigts Qui Rêvent. ISBN 978-2-36593-069-7
Tinajero, C., Martínez-López, Z., Rodríguez, M. S., Guisande, M. A., & Páramo, M. F. (2015). Gender and socioeconomic status differences in university students’ perception of social support. European Journal of Psychology of Education, 30(2), 227-244. Ver Publicación
Martínez-López, Z., Páramo, M. F., Guisande, M. A., Tinajero, C. , da Silva, L., & Rodríguez, M. S. (2014). Apoyo social en universitarios españoles de primer año: propiedades psicométricas del Social Support Questionnaire-Short Form y el Social Provisions Scale. Revista Latinoamericana de Psicología, 46(2), 102-110. Ver Publicación
Pérez-Pereira, M., Fernández, P., Gómez-Taibo, M. L., & Resches, M. (2014). Language development of low risk preterm infants up to the age of 30 months. Early human development, 90(10), 649-656. Ver Publicación
Pérez Pereira, Miguel (2014). Contrasting views on the pragmatic abilities of blind children. Enfance, 1, 73-88. Ver Publicación
Unidade de Investigación das condutas de risco e os trastornos do desenvolvemento.